Pablo Software Solutions
Volkswagen Sharan má stejnou konstrukci karoserie, interiér a podvozek jako Ford Galaxy a Seat Alhambra. Ačkoliv ani jeden z nich nebyl testován, tak si myslíme, že by podaly prakticky stejný výkon.

       Konstrukce kabiny vozu byla při testu čelního náraz vážně poškozena a stala se tak nestabilní. Prostor kolem řidiče se tak stal vážně stísněný, což by vedlo ke zraněním hrudníku, pravé ruky a chodidel.
       Ochrana byla zato lepší při testu bočního nárazu. Stejně jako u konkurenčních vozů této třídy sedí posádka výše než v běžném voze a proto je bezpečnější. I přesto zde bylo riziko poranění hrudníku.
       Integrované dětské sedačky byly dobře navrženy a jejich použití bylo snadnější než u ostatních vozů.
       Více pozornosti by měl výrobce věnovat ochraně chodců. Kupodivu okraj kapoty byl ohleduplnější než u většiny ostatních testovaných vozů.
Čelní náraz
       Ztráta stability konstrukce kabiny a posun sloupku řízení zvýšily rizika poranění hlavy a hrudníku řidiče.
       Airbag zasáhl obličej řidiče dříve, než se úplně nafoukl a navíc z něj ještě později sklouzla. Obojí zvyšovalo rizika poranění. Přístrojová deska se posunula vzad a udeřila jeho kolena a dolní části nohou. Prostor pedál? popraskal. Prostor, kde byla zasažena kolena, by měl být konstrukčně vylepšen.
       Prostřední sedadlo bylo vybaveno automaticky blokujícím bezpečnostním pásem, který se ale v bezpečnosti nevyrovná žádnému tříbodovému pásu.
Boční náraz
       Poskytnutá úroveň ochrany byla celkově dobrá, ačkoli zde bylo jisté riziko poranění hrudníku řidiče.
Ochrana pro děti
       Přední airbag spolujezdce je již ve standardní výbavě vozu, takže je zde reálné nebezpečí při umístění protisměrně orientované dětské sedačky na jeho přední sedadlo. Popisky varující před tímto nebezpečím byly nedostatečné a Euro NCAP sdělilo Volkswagenu, že by měli brát toto riziko více vážně.
       Integrované dětské sedačky mohou být nastaveny pro děti do věku kolem 10 let. Tyto sedačky mohou být také usazeny protisměrně, což je vhodné pro menší děti. Euro NCAP ale sedačky v této poloze netestoval, protože instrukce nebyly zcela jasné. Jinak byly sedačky dobře navržené.


Ochrana chodců

       Zde získal Sharan pouze jednu hvězdičku hodnocení za špatný výkon. Nebezpečí poranění bylo obzvláště vysoké v místech střetu s hlavou dítěte.
CRASH TEST VW SHARAN (99)